Olovno-kiselinski (standardni) akumulatori (engl. flooded lead-acid batteries) su vrsta akumulatora koja koristi tečni elektrolit, najčešće smesu sumporne kiseline i destilirane vode, kako bi omogućili hemijsku reakciju potrebnu za stvaranje električne energije. Kiselinski akumulatori se koriste u širokom rasponu aplikacija, uključujući motorna vozila, solarne panele, UPS sistemi, industrijsku opremu i mnoge druge. Kutije kiselinskih akumulatora se prave po standardima, tako da su dimenzije iste kod različitih proizvodjača.
AGM akumulatori (pogodni za Start-Stop sisteme) - AGM (Absorbent Glass Mat) akumulatori su takođe olovno-kiselinski akumulatori, ali umesto tekućeg elektrolita, koriste stakleni vlaknasti materijal koji je upio elektrolit. Ovaj stakleni materijal čuva elektrolit u mreži koja je između ploča, što omogućuje da elektrolit ne procuri iz akumulatora, čak i kada se akumulator okrene naopačke. Ova vrsta akumulatora je takođe otpornija na vibracije i može podneti dublje pražnjenje bez oštećenja, što je korisno u primenama kao što su motorna vozila s naprednim sistemima - Start-Stop tehnologijom. Upoređujući ove dve vrste akumulatora, AGM akumulatori imaju neke prednosti u odnosu na standardne kiselinske akumulatore. AGM akumulatori su sigurniji jer ne propuštaju elektrolit, što znači da mogu biti ugrađeni u bilo kojem položaju, uključujući i naopako. Također, AGM akumulatori su manje osetljivi na vibracije, pa se često koriste u motornim vozilima i drugim aplikacijama gde su vibracije česte. Osim toga, AGM akumulatori imaju veću gustinu snage, što znači da mogu dati veću snagu na zahtev. Međutim, kiselinski akumulatori su i dalje vrlo rašireni u mnogim primenama i često su jeftiniji od AGM.
EFB akumulatori (Enhanced Flooded Battery) - su vrsta olovno-kiselinskih akumulatora koji su dizajnirani za vozila sa Start-Stop tehnologijom. EFB akumulatori su konvencionalni mokri akumulatori s poboljšanim elektrodama i staklenom matricom koja zadržava elektrolit na mestu.
Asia akumulator - kad se kaže Asia akumulatori misli se na akumulatore koji su drugačijih
dimenzija u odnosu na standardne, kutija Asia akumulatora je uža i visa u odnosu na standardne akumulatore , takodje kod odredjenih modela postoji razlika u klemama. Klema za Asia akumulatore se može razlikovati u odnosu na standardne akumulatore.
Takodje postoje olovno-kiselinski (standardni) Asia AGM i Asia EFB. Asia akumulatori su baterije koje su specijalno dizajnirane i proizvedene za potrebe azijskog tržišta. Ove baterije su visokokvalitetne i pouzdane, što ih čini idealnim za upotrebu u automobilima. Asia akumulatori koriste najnoviju tehnologiju kako bi osigurali dug vek trajanja i visoku otpornost.
Akumulatori sa spiralnim ćelijama - pružajući ogromnu snagu starteru u početnoj fazi pokretanja, baterije imaju patentiranu SPIRALCELL TEHNOLOGIJU® i idealne su za aplikacije gde je početna snaga prioritet.
Komercijalna poljoprivredna oprema i građevinska oprema su dva tržišta na kojima su baterije postale veoma popularne. Naravno, odlično se snalaze i u vozilima za hitne slučajeve, generatorima i u ličnim automobilima.
Ekstremno niska stopa samopražnjenja znači da ga možete ostaviti netaknutog tokom dužeg vremenskog perioda, a da će i dalje pokrenuti vaš motor a to može povećati produktivnost smanjenjem vremena održavanja i troškova popravke motora. Traje do tri puta duže i do 15 puta je otporniji na vibracije od ostalih baterija. Potpuno je zaštićen od curenja. Njegova SPIRALCELL TEHNOLOGIJA omogućava najmanji unutrašnji otpor od bilo koje olovne baterije na tržištu danas. Takođe ima mogućnost brzog punjenja za brz oporavak napona u kratkim ciklusima vožnje.
Dakle, u osnovi ova baterija je čvrsta, jaka, snažna, pouzdana. Njena snaga i izdržljivost su osobine na koje se možete pouzdano osloniti.
Radi se o oznakama za plus klemu na akumulatoru. D+ označava desnu plus klemu, dok L+ označava levu plus klemu.
Kada gledamo akumulator plus klema se odredjuje na osnovu prednje strane akumulatora, prednja strana akumulatora je ona gde se nalazi nalepnica proizvodjača. To je važno jer često akumulator može stajati bočno ili može biti prednja strana akumulatora okrenuta ka vozaču, što vas može zbuniti a to zavisi od automobila do automobila. Većinski na našem tržištu su D+ akumulatori, odnos je otprilike 80% D+ / 20% L+.
Amper-sati (Ah) su merna jedinica za kapacitet akumulatora, odnosno količinu električne energije koju akumulator može pohraniti i kasnije isporučiti. Amper-sati se odnose na količinu struje koju akumulator može isporučiti tokom jednog sata, pre nego što se potpuno isprazni.
Na primer, ako imate akumulator kapaciteta 100 Ah, to znači da može isporučiti struju od 1 ampera tokom 100 sati ili struju od 10 ampera tokom 10 sati, pre nego što se potpuno isprazni. Ovaj kapacitet zavisi od mnogih činjenica, uključujući kvalitet akumulatora, temperaturu okoline, način punjenja i ispuštanja,
i sl.
Važno je napomenuti da kapacitet akumulatora nije isto što i struja hladnog starta (CCA).
Kapacitet akumulatora meri se u amper-satima, dok se struja hladnog starta meri u amperima.
Struja hladnog starta (engl. Cold Cranking Amperes - CCA) je mera sposobnosti akumulatora da isporuči dovoljno struje u kratkom vremenskom intervalu pri niskim temperaturama kako bi se pokrenuo motor vozila.
Struja hladnog starta kod akumulatora je važna jer predstavlja sposobnost akumulatora da pokrene motor u hladnim uslovima. Kada je temperatura niska, ulje u motoru postaje gušće, a električna struja koja se isporučuje iz akumulatora postaje manja, što otežava pokretanje motora. Ova struja se meri u amperima pri -18°C.
Primer imate akumulator 75ah sa strujom hladnog starta od 680A.
Što je struja hladnog starta veća, to će akumulator biti sposobniji da pokrene motor u hladnijim uslovima.